Träningsmetoder

Med effektiva träningsprogram får du bättre resultat, oavsett om du ska träna styrketräning eller bara motionerna i allmänhet.

Body CombatBody Combat
Body Combat är ett andrenalin-pumpande träningspass inspirerat av asiatiska kampsporter så som kung fu, taekwondo, karate och tai chi.
Gå upp i viktGå upp i vikt
En person som vill gå upp i vikt bör främst tänka på att expandera sin kroppsmassa. Detta genomförs lättast med hjälp av styrketräning och ordentlig kost.
IntervallträningIntervallträning
Intervallträning är en av de mer effektiva metoderna för att öka orken i kroppen. Både konditionen och fettförbränningen trimmas rejält.
Jogging, cykling & simningJogging, cykling & simning
Jogga, cykla eller simma – det är frågan. Alla dessa sporter erbjuder god motion och starka konditionshöjande effekter, är lätta att utöva och billiga sporter.
KonditionsträningKonditionsträning
För att få en bättre ämnesomsättning och en högre syreupptagningsförmåga är konditionsträning den grundläggande träningsformen.
Hälsokost på nätetHälsokost på nätet
Vi tipsar om några av de största och bästa hälsokostbutikerna på internet. Allt för mer energi, ökad muskelmassa och viktminskning.
Motion som hobbyMotion som hobby
Det kan vara svårt att motionera bara för träningens skull. Då är det tur att det finns mängder med hobbies som i sin tur ger motion, utan att vi behöver tänka på det.
Personlig tränarePersonlig tränare
Med personlig tränare får du en individanpassad träning utifrån dina behov och målsättningar. En personlig tränare inspirerar dig för att nå dina mål!
Promenera meraPromenera mera
En promenad betyder så mycket. Som fettförbränningsmetod är den oslagbar. Samtidigt ger den smidigare kropp, en värdefull stund på egen hand.
SpinningSpinning
Spinning är en fartfylld träningsform där man i grupp cyklar på motionscyklar. Tack vare mjuka rörelser är spinning mycket skonsamt mot kroppen.
StretchingStretching
Är stretching bra eller dåligt för kroppen? En lagom dos av stretching utförd på rätt sätt och med rätt muskelgrupp i fokus är ett bra sätt att undvika skador.
StyrketräningStyrketräning
Styrketräningen är ett bra sätt att skapa stadga och balans i kroppen. Träningsformen, om den sker på rätt sätt, passar alla typer av människor.
Träna på morgonenTräna på morgonen
Många väljer att träna på morgonen, när känslan av ”just do it” kanske är som störst. För många ger träningen en tydligt uppiggande effekt som håller i sig hela dagen.
TräningsvärkTräningsvärk
Både ovana och vana personer kan råka ut för träningsvärk. Anledningen till värken är att kroppen arbetat på ett sätt som den inte är van vid.
Varför träna?Varför träna?
Stillasittande strider mot våra naturliga behov. Vi behöver helt enkelt träna för att få kroppen och huvudet att fungera som de ska och känna oss friska och starka.
VibrationsträningVibrationsträning
Vid vibrationsträning står man på en vibrerande platta. Träningen sägs vara mycket effektiv och man behöver inte träna lika länge som vid vanligt träningspass på gym.

Om träning, motion och styrketräning

När du besöker ett gym första gången får du oftast en guide som hjälper dig att gå igenom träningsmaskinerna och ger dig träningstips enligt de mål du har för din träning.

Fitness & Gymguiden presenterar här några effektiva och roliga träningsmetoder. Vi önskar dig lycka till på din jakt efter en träningsmetod som passar dig.

Träning & motion

Bra kosttillskott

Gigant Pro Mass Gigant Pro Mass
Bygg muskelmassa utan att öka i kroppsfett.
Pris: 349 kr

Max NRG

Max NRG
Energidryck som tar din träning till en helt ny nivå!
Pris: 169 kr

Anabolic Protein

Anabolic Protein
Perfekt allroundprotein för maximal muskeltillväxt.
Pris: 298 kr